Salomi

12 november 2013 - Soddo, Ethiopië

Gisteren zijn Ruth en Mogus Mulu- Droppers de trotse ouders geworden van een wolk van een dochter, Salomi. Salomi is op 11-11 geboren om 16.37 uur en weegt 3700 gram. Haar broertjes kwamen even kijken en vonden haar geweldig! De bevalling is naar ( ieders!) wens verlopen en om 19 uur was de hele familie al weer thuis ( familie Mulu woont op de compound).  Debora en ik hebben de buitenkant van het huis roze versierd met meegebrachte vlaggetjes en ballonnen en we hebben hen een 10 dagen pakket met cadeautjes gebracht: echt Nederlands!
Als een ouderwetse vroedvrouw heb ik voor de nacht nog even de controles gedaan bij moeder en dochter, want er is hier natuurlijk geen kraamverzorgster. De lieve schoonmoeder van Ruth die zelf 10 kinderen gebaard heeft, komt bij hen logeren en Ruth en Salomi lekker vertroetelen, dus toch eigenlijk wel een kraamverzorgster, maar dan voor dag en nacht, da's nog eens verwend worden, haha! (Ruth vertelde overigens dat Ethiopische vrouwen 2 maanden in bed blijven nadat ze bevallen zijn, daar moet ik natuurlijk meer van weten :-)
En...opa en oma uit Nederland ( Winterswijk) komen deze week ook gezellig over voor een paar weken!

We gaan zo ( om 6 uur) voor 2 dagen op pad naar Nazareth ( in Ethiopie :-), dit is ca. 450 km rijden. We gaan daar het sponsorkindje van Debora opzoeken. Het meisje heet Sifen en is 7 jaar. Debora geeft iedere maand geld voor haar, zodat ze naar school kan gaan en dat gaat via de stichting 'Compassion'. Iemand van die stichting gaat met ons mee naar haar school en daarna naar haar huis. We hebben wat leuke cadeautjes voor haar en haar familie bij ons en zijn hartstikke benieuwd! Wij zien het als een cadeautje om zoiets mee te mogen maken!  We gaan met een gids en een bestuurder, eerst naar het Lagonameer  en ik hoop daar een nijlpaard en apen te zien in het 'eggie'. We gaan vannacht logeren in een hotel in Nazareth en gaan, nadat we Sifen bezocht hebben, op de terugweg naar het grote Awassameer. We hebben er reuze zin in allerlei moois van het indrukwekkende Ethiopie te zien!

Toen we gisteravond van Ruth terugkwamen om 22.30 uur zagen we ' iets wilds' in de tuin. Het leek op een hele grote kat met een ontzettend dikke staart. Er zat een koppie van een roofdier op... Misschien een lynx of een hele grote wilde kat? Ik vond het maar een engerd! We gaan het vandaag vragen aan Hasabu, onze Ethiiopische gids.

Ik weet niet of er internet is in het hotel in Nazareth, dus evt. komt het volgende verhaal, met hopelijk mooie foto's, een dagje later.

1. Ria Belterman:
    12 november 2013
    Super die verhalen van je! Ik hoop dat je geniet van je tripje, ook fijn om wat van de natuur te zien!
    Gr Ria
  2. Carla koenderink:
    12 november 2013
    Wat een belevenissen weer!! Groetjes uit een nat nederland
  3. Monique westerveld:
    Hoi marieke
    Wat een indrukwekkende verhalen!
    Ik heb ze net allemaal achter elkaar gelezen want ik wist niet dat jij in ethiopie zat.
    Wat doen jullie super veel goeds daar.
    Groetjes monique westerveld
    Kraamverz yunio
  4. Maayke:
    Hoi Marieke,
    Leuke verhalen, veel plezier op je tripje!
    Groetjes Maayke
  5. Adella: